Відкрите заняття з дисципліни «Лінгвістичний та літературознавчий аналіз тексту»

23 жовтня 2025 року відбулося відкрите практичне заняття професора кафедри германської філології  та перекладознавства Олександра Васильовича Ємця у групі ФПАм-25-1 з дисципліни «Лінгвістичний та літературознавчий аналіз тексту».

Тема заняття — «Концептуальний аналіз у перекладі».

Мета заняття: розвиток навичок концептуального та лінгвістичного аналізу, удосконалення вмінь художнього перекладу та формування навичок монологічного мовлення. 

Заняття було побудовано на сучасних підходах до вивчення художнього тексту й перекладацької інтерпретації, що дало змогу здобувачам освіти не лише поглибити теоретичні знання, а й розвинути креативне мислення та аналітичні вміння.

У ході роботи учасники:

 • виконали мовну розминку із практичним розбором музичної композиції «Autumn Leaves», що допомогло удосконалити навички слухового сприйняття, аналізу підтексту й емоційного забарвлення тексту;

 • повторили ключові поняття «концепт» і «концептуальна метафора», застосувавши їх у власних перекладах;

 • представили творчі результати домашніх завдань, які передбачали переклад і аналіз художнього та публіцистичного матеріалу;

 • здійснили поглиблений концептуальний аналіз поетичних текстів, демонструючи високий рівень самостійності, логічності й творчого підходу.

Особливий інтерес викликала робота з матеріалом статті «A Dreary Summer for Films? Not at Telluride» (The New York Times), де здобувачі визначали провідні концепти, формулювали концептуальні метафори та добирали мовні одиниці для їхньої вербалізації.

Заняття пройшло в атмосфері співпраці, творчості та наукового пошуку.

Професор Олександр Васильович Ємець майстерно поєднав глибокий теоретичний матеріал із практичними завданнями, стимулюючи критичне мислення та перекладацьку інтуїцію здобувачів.

Активність, зацікавленість і високий рівень підготовки учасників стали яскравим свідченням ефективності сучасних методів навчання, які застосовуються на кафедрі германської філології та перекладознавства.